Driving Simulator Design
The new cockpit of the "NRW Car 2030".
A small, urban electric car for the changing social and technical framework in 2030
Aus einem von Ford zur Verfügung gestellten Kleinwagen konstruierten wir eine einsitzige Fahrgastzelle. Dafür entwickelten wir ein komplett neues Cockpit mit Touchscreen, digitalem Tachoinstrument und 3D-Maus.
- Projekt: Cockpit-Design für Fahrsimulator
- Kunde: Universität Duisburg-Essen, Universität Folkwang, Ford Werke GmbH
- Leistungen: Ergonomie, CAD-Konstruktion, Visualisierung
- Webseite: folkwang-uni.de
- Jahr: 2013
This included the adaptation of all components of the new cockpit paneling to the body and the production-ready design and manufacture of the individual parts using the selective laser sintering process (SLS).
We mastered the ergonomic challenges of the vehicle interior through the optimally coordinated accessibility of the individual elements of the user interface.
In the coming decades, traffic and mobility will continue to be switched to sustainable energy sources and various forms of individual transport and local public transport will be networked.
Electromobility, autonomous driving and car sharing will play an important role here.
This reduces environmental pollution, relieves our road and motorway network and minimizes the harmful consequences of individual transport processes.
Sechs Linearmotoren, die die Fahrzeugbewegungen simulieren, ein 5.1 Soundsystem zur Ausgabe von Innen- und Außengeräuschen wie Fahrbahngeräusche oder Gegenverkehr vermitteln ein realitätsnahes Fahrerlebnis. Eine radial angeordnete Leinwand mit Rundumblick rundet die Simulation ab.
In this way, individually controlled as well as automated and piloted driving can be tested and the potential of communication between vehicles and the infrastructure in the virtual urban environment of 2030 can be tested.