Continental Mountain King

Design is work and work needs to be well organized! 

Our methods, procedures, evaluation and quality assurance tools guarantee successful and efficient projects.

SUCCESS FACTOR DESIGN

Geben Sie Ihrer Mar­ke eine Iden­ti­tät und set­zen Sie sich vom Wett­be­werb ab.

Gutes Pro­dukt­de­sign ver­leiht ein Image, das glei­cher­ma­ßen Emo­ti­on und Inno­va­ti­on signa­li­siert. Bei der Betrach­tung und im Gebrauch eines Pro­duk­tes soll der Benut­zer ein gutes Gefühl haben, das ihm in Erin­ne­rung bleibt. Sym­pa­thie und Ein­zig­ar­tig­keit, aber auch Zufrie­den­heit und Ver­trau­en erwei­sen sich als Erfolgs­fak­to­ren, die durch Design trans­por­tiert werden.

Aus die­sen Grün­den ist gutes Pro­dukt­de­sign stets kon­se­quent und durch­dacht, anwen­der­freund­lich und nach­hal­tig und nie willkürlich.

projekter_industrial_design_erfolgsfaktor

Als stra­te­gi­scher Wirt­schafts­fak­tor unter­streicht das Pro­dukt­de­sign die Sorg­falt,
die ein Unter­neh­men in die Ent­wick­lung sei­ner Pro­duk­te inves­tiert.
Denn Design macht die Qua­li­tät eines Pro­duk­tes für den Anwen­der sicht­bar und erfahrbar.

Are you inte­res­ted in how you can use design as a suc­cess fac­tor?
Our arti­cle pro­vi­des you with detail­ed infor­ma­ti­on on this, exp­lai­ned using clear examples.

Economic factor design

THE DESIGN PROCESS

Die frü­he Ein­bin­dung von Design in Ihre Inno­va­ti­ons­pro­zes­se ermög­licht eine genaue und detail­lier­te Defi­ni­ti­on des Ent­wick­lungs­ziels von Beginn an:

  • Wel­ches Pro­blem soll das Pro­dukt lösen?
  • Wel­che Funk­tio­nen muss es dafür erfüllen?
  • Wel­che Anfor­de­run­gen stellt die Zielgruppe?
  • Wel­che her­stel­lungs­tech­ni­schen, mar­ken­stra­te­gi­schen und wirt­schaft­li­chen Rah­men­be­din­gun­gen sind zu berücksichtigen?

By weigh­t­ing and com­bi­ning the typi­cal buil­ding blocks of a design deve­lo­p­ment pro­cess dif­fer­ent­ly, we can respond fle­xi­b­ly to each pro­ject with its indi­vi­du­al requirements.

In the fol­lowing you can see a typi­cal and exem­pla­ry pro­ject pro­cess in chro­no­lo­gi­cal and weigh­ted order.

Building blocks of a design development

In our arti­cle “Den­ken wie ein Pro­dukt­de­si­gner” find out more about our working methods and methods.

Our defined goal: to provide you, the customer, with the best possible product.

METHODS

A wide variety of methods are used to find out the specific needs of the users of a product:

  • user sur­veysto find out pro­blems or requests from users
  • Axis Charts (Mor­pho­lo­gi­cal box) to clas­si­fy properties/similarities or relationships
  • brain­stor­ming/-writing to gene­ra­te and fur­ther deve­lop ideas
  • Action Ana­ly­sis, user ana­ly­sis, usa­bi­li­ty tes­ting, usa­bi­li­ty stu­dies to detect weak­nes­ses in usability
  • mood boards, to visua­li­ze user worlds, moods or aes­the­tic qualities
  • bench­mar­king, com­pe­ti­ti­on investigations
  • pro­to­typ­ing, rapid pro­to­typ­ing, preli­mi­na­ry models

But the requirements of the manufacturer must not be ignored either.

  • Production-ready con­struc­tion, Ana­ly­sis of the struc­tu­ral design in order to iden­ti­fy pos­si­bi­li­ties for sim­pli­fi­ca­ti­on and thus cost reduction
  • Production-oriented use of mate­ri­als taking into account the requi­red phy­si­cal pro­per­ties as well as wear and fati­gue strength
  • Appro­pria­te for the pur­po­se and the opti­cal requi­re­ments mate­ri­al selec­tion and pro­ces­sing methods